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Scala rider Q1 teamset, problème de communication.


Dr. Big DR

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Salut les motovlogueurs,

J'ai récemment acheté le Scala rider Q1 Teamset. C'est le coffret avec 2 intercoms BT pour pilote/SDS. J'ai un petit souci, un des deux intercoms ne veut pas émettre. J'entends très bien ma passagère, mais elle ne m'entends pas. Au début je pensais que le micro ne fonctionnait pas, j'ai donc échangé les intercoms sur les casques mais le problème s'est inversé, elle m'entend, et moi pas. Il y en a donc un des 2 qui a un souci, j'ai regardé les contacts, ils sont clean, j'ai branché au PC, les réglages sont identiques. Je n'ai pas trouvé de fonction pour faire un reset usine.

J'ai écris au SAV, j'attends la réponse, en attendant je me disais que peut-être l'un de vous aurait une solution !

Merci les loulous ! Je vous tiens au jus sur la résolution de ce problème, ça pourra peut-être servir à quelqu'un d'autre un jour !

Big up

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Salut, problème résolu , je vous fais suivre le mail que j'ai reçu de la part de SAV de Cardosystems :
 

Hi Alexis,

 

 

Thank you for contacting the Cardo Systems Support Center.

 

 

You can try performing a full reset and repairing again using these instructions. You can also clean the metal contact pins on the Scala Rider Q1 audio kit helmet clamp with some light alcohol and unplug the speakers then plug them back to see if that corrects the issue and you just have a bad connection. Make sure the yellow arrow on the microphone is facing towards you when speaking and almost touching the lips when communicating. If the microphone is away from your mouth and the yellow arrow is facing the wrong direction it will affect the audio.

 

 

To resolve your connection issue you must reset the devices and create all new pairings.

 

 

Perform FULL PAIRING RESET (not Intercom Pairing reset) to all Q1’s.
1. With the Q1 powered on, press and hold the Volume up button until the unit begins to flash red and blue.
2. With the LED flashing red and blue, press and hold the MM button for 2 seconds until the unit flashes purple and turns off.
3. You have now reset your unit.

 

 

To connect the Scala Rider Q1 and Scala Rider Q1 headset please do as follows.

1. While both headsets are turned OFF, turn them ON by pressing and holding the Power/IC Buttons until the Blue Lights flash three times.
2. Make sure that both headsets are now flashing slowly in Blue.
3. On the Scala Rider Q1 headset, press and hold the IC button until the headset’s RED Light begins flashing rapidly, indicating it is in Intercom Pairing mode. (Note it will look like it is turning off; keep holding the IC Button in until it comes back on, flashing Red.)
4. Repeat Steps for the other Scala Rider Q1
5. Within a few seconds, both headsets will show a solid light for two seconds, indicating that the two headsets are now paired, connected and ready for use.

 

Scala Rider Q1 (Activating Intercom)

 

 

When both headsets are turned on and you hear Rider connected this does not indicate that your intercom is open for conversation, it is a notification that the headsets recognize each other as being paired.

 

 

If you are activating the intercom with your voice the headset will continue to go into standby, you should use the IC intercom button to activate the intercom to allow the connection to stay open.

 

J'ai donc nettoyé les contacts comme suggéré, fait le full reset, et sa remarche :D . Donc voila si jamais ça peut servir à quelqu'un un jour tant mieux ! :)

Bisous bonne nuit !

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